dinsdag 11 maart 2014

Tips tegen onzuiverheden!



Hoi iedereen, vandaag heb ik weer een beetje een beauty gerelateerd artikel voor jullie. Want dat is al best wel lang geleden, en ik vind het toch wel heel leuk! Niet echt helemaal beauty maar verzorging. Verder komt er deze week waarschijnlijk ook weer een review online over 2 haar producten! En een outfit of the Day is ook al lang geleden! Dus laat maar weten wat jij leuk vind!


Ik heb dus een artikel voor jullie met tips tegen onzuiverheden. Ik vind het zelf best wel belangrijk om m'n huid goed te verzorgen. En ik heb nooit last van acne gehad of zo, maar wel soms kleine oneffenheden of droge plekjes. En ik ben hier ook geen expert in, en ik deel tips die ik fijn vind! En het kan zijn dat het bijvoorbeeld bij jou minder goed werkt dan bij mij, maar ik vertel meer algemene dingen, waarvan ik denk dat die kunnen helpen!

1. Ten eerste als je best wel vaak last hebt van onzuiverheden, is het eerst wel handig om te weten wat voor huidtype je hebt, als je dat nog niet wist. Dat hoef je niet helemaal speciaal te laten testen, daar kun je zelf denk ik ook wel achter komen. Ik heb dat ook gewoon gedaan, en bij mij verschilt het een beetje per periode. In de winter heb ik vooral een best droge huid, en in de zomer meer een vette huid. Dus als ik een crème koop, kies ik vaak voor droge en gevoelige huid omdat ik ook best wel een gevoelige huid heb. Soms voor normale huid, en eigenlijk bijna nooit voor vette huid omdat het dan wel vet is in de zomer maar soms ook wel een beetje droog vooral als ik van het strand af kom. Maar je moet daar zelf een beetje mee spelen denk ik. En ik merk als ik een crème koop voor droge en gevoelige huid of voor normale huid dat dat bij mij niet super veel uitmaakt! Maar als je twijfelt, kun je ook een crème of een masker nemen voor alle huidtypes! Dat is meestal wel goed denk ik. Het is dan niet specifiek gericht op jou huidtype, maar het is dan ook wel goed want het is voor alle huidtypes!

2. Reinig je gezicht altijd goed, bijvoorbeeld met een tonic. Dat is nog beter dan met alleen water bijvoorbeeld.

3. Als je echt heel veel acne/andere onefenheden hebt, snap ik dat je misschien foundation of bb/cc cream wilt gebruiken. Vooral voor een schoolfoto. Het lijkt wel dat je huid er ''mooi'' uitziet. Maar echt beter wordt het er zeker niet op. BB cream of CC cream, zijn wel een beetje hydraterend, maar het blijft wel make-up. Maar als je bijvoorbeeld 3 kleine onzuiverheden hebt, zal ik er geen foundation op smeren, als je echt wil dat je onzuiverheden 100% weggaan! Maar als je veel acne hebt, kan ik me voorstellen dat je dat toch wilt doen, als echt niks anders helpt!

4. Argan olie! Ik heb hier ooit al een review over geschreven, en jongens wat is dat spul awesome! Het maakte m'n huid echt stukke beter, en nu is ie helaas op :( Ik kocht het in Griekenland vorige meivakantie op het eiland Kos!  En er was daar zo'n biologische winkel met allemaal verzorgingsproducten, en badproducten. Maar ook allemaal eten. En ik hoorde dat argan olie echt heel goed voor je huid is, en die vrouw in de winkel zei het ook! Het is niet heel goedkoop. Ik kocht een flesje voor 30,00 en ik kon er bijna een jaar mee doen. En ik gebruikte het elke avond! Dus eigenlijk is het helemaal niet duur, want het is best wel zuinig in gebruik. En het werkt echt heel goed. En het is ook echte argan olie. En dat is ook het probleem, want het is best wel moeilijk te krijgen vooral in Nederland. Je kunt het wel op internet bestellen, maar de vraag is dan: is het echte argan olie? Want dat is wel belangrijk!
5. Doe een keer een maskertje op, dat vind ik ook altijd wel fijn, zo af en toe. Niet elke week doe ik dat, dat kan wel als je wil. Maar dat doe ik niet! Je kunt natuurlijk ook zelf een masker maken, bijvoorbeeld met honing! Op internet kun je allerlei masker recepten vinden!

6. Deze tip heb ik eigenlijk ook al een beetje in tip 1 verwerkt. Maar koop een goede crème, je hoeft niet perse een crème van 60,00 te kopen. Maar gewoon een goede crème bijvoorbeeld voor 10,00 heb je al een best goede crème! Je kunt er ook voor kiezen, om een dag en nacht crème te kopen. Dat is dan eigenlijk nog beter, maar je bent dan wel meer geld kwijt!

7. En dit is dan de allerlaatste tip: puisjes pads/stickers van de action! Ik heb deze nog nooit zelf gekocht, maar ik hoorde wel van veel bloggers dat dat echt een goed product was tegen puisjes en het is ook nog is heel goedkoop! Ik weet niet meer of ze nog te koop zijn, maar succes!

Dit waren al mijn tips, ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Dit was trouwens echt een heel lang artikel (voor mijn gevoel). Maar dat vind ik ook wel eens leuk voor de verandering. Want ik wilde mijn tips heel graag met jullie delen! Bedankt voor het lezen, doei!

Geen opmerkingen: