maandag 10 februari 2014

Hoe beginnen met een blog of YouTube-Kanaal #tips

 
Hoi iedereen, vandaag heb ik weer een artikel voor jullie, sorry dat er geen artikel op zaterdag online kwam, maar ik was bij m'n oma logeren! Soms kan het zijn dat er iets tussen komt, en ver vooruit werken lukt ook niet altijd. Maar ga er maar van uit, elke week een nieuw artikel, ik beloof niks maar ik zal mijn best doen!


Maar ik heb vandaag wel een heel leuk artikel voor jullie, denk ik! Vandaag wil ik een paar tips geven, hoe je met You-Tube of een blog begint. Ten eerste wil ik zeggen, dat ik ook nog helemaal niet zo goed ben. Maar dat ik gewoon vanuit mijn ervaring, tips aan jullie geef!

Ten eerste als je het leuk vind doe het gewoon, dat is echt de grootste belangrijkste tip die ik aan je meegeef! Twijfel niet, althans begrijp dat je misschien twijfelt. Want het is best wel spannend, vooral You-Tube. Maar als je ouders het bijvoorbeeld niet toestaan, zal ik het niet doen. Want daarmee beslissen je ouders ook wel mee.

Dan komt gelijk de tweede tip, vertel het wel aan je ouders dat je een blog start of met You-Tube begint. Want het is natuurlijk niet niks, vooral als je You-Tube filmpjes maakt, je zet je zelf op internet, en heel de wereld kan het zien (als je het openbaar deelt).

Tip 3, upload/post iets regelmatig het hoeft niet gelijk 2 keer per dag te zijn. Ik upload/post ook niet echt veel, maar probeer het minstens een keer in de week. Of spreek een dag af, wanneer je artikelen/filmpjes maakt.

Zorg ervoor als je een artikel schrijft, dat je goede zinnen maakt. En probeer geen spelfouten te maken! En als je een video maakt, zorg dan voor minstens redelijk goede kwaliteit, dat kijkt het fijnst. Je hoeft niet gelijk een camera van 300 euro te kopen bewijze van spreken, maar film bijvoorbeeld niet met je Ipod touch, shoplog video's. Ik heb ook wel eens een animatie met effecten met mijn Ipod gefilmd, maar dan maakt het niet zo veel uit omdat er allemaal effecten over het filmpje heen gegooid zijn. En het filmpje niet zo lang is.

Dan komt gelijk de volgende tip! Als je artikelen maakt/video's wissel een beetje af dat vind ik persoonlijk altijd het fijnst! En als je video's maakt doe niet altijd heel erg kort, of heel erg lang. Ik vind persoonlijk het leukst om naar video's te kijken van 3 tot 10 minuten!

En de allerlaatste tip, wees je zelf in je video's/artikelen! Crieer je eigen stijl, al is dat soms best lastig!

Dit waren al mijn tips, hopelijk hebben jullie er wat aan gehad. Dan wil ik jullie wat anders vragen, en laat het achter in de comments! Zouden jullie het leuk vinden als ik op mijn blog ook al mijn You-Tube video's plaats? Bedankt voor het lezen, bye!

Geen opmerkingen: